باربیکن کمپین BTL جدیدی به نام «کاربیکن» را با طراحی و اجرای آژانس VU راهاندازی کرده که هدف آن ایجاد تجربهای مستقیم و محترمانه با مخاطب است. این کمپین به صورت یکساله و در چهار فاز فصلی برنامهریزی شده و فعلاً در تهران فعال است، اما قرار است به مناطق بینشهری و طبیعتمحور گسترش یابد. کمپین شامل حضور روزانه دو خودروی برندشده در نقاط منتخب شهر است که با بازیهای تعاملی و اهدای محصول، مخاطبان را جذب میکنند. مخاطبان اصلی کمپین دو گروه سنی ۱۸-۲۵ و ۲۵-۳۵ سال هستند.
به گزارش نگاه نو، باربیکن بهتازگی با همکاری آژانس VU کمپین BTL جدیدی را با نام «کاربیکن» (Carbican) (ترکیبی از دو واژه «Car» و «Barbican») راهاندازی کرده است. هدف کمپین نیز، فراهم کردن تجربهای بیواسطه، محترمانه و همسطح با مخاطب عنوان شده است.
فاز نخست این کمپین که بهصورت یک ساله و در چهار فاز فصلی برنامهریزی شده، در بهار آغاز شد و در حال حاضر در مرحله تابستانی آن در حال اجراست. تاکنون محدوده اجرایی آن به تهران محدود بوده، اما در فازهای بعدی، کمپین وارد مرحله بینشهری و طبیعتمحور خواهد شد.
سایر رسانههای کمپین براساس اعلام باربیکن:
-
تولید محتوای ویدیویی و تصویری از رویدادهای حضوری
-
ثبت و انتشار محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC)
-
استفاده از کد QR برای اتصال تجربه حضوری به مسیر دیجیتال
-
انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی و رسانههای مرتبط
نتایج کمپین
به گفته واحد روابطعمومی باربیکن، حجم محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) در این کمپین چند برابر میانگین کمپینهای مشابه در شهر بوده است. نرخ مشارکت و مکالمه مستقیم در مناطقی که پیشتر هیچ برندی در آنها حضور نداشته، بسیار بالا گزارش شده است. باربیکن همچنین اشاره کرده است که بازطراحی مداوم مسیر بر اساس دادههای رفتاری مخاطبان نیز باعث شد تجربه کمپین در طول زمان، بهینه و شخصیسازیشدهتر پیش برود.
مخاطبین هدف کمپین در دو رده اصلی و ثانویه تعریف شدند
طبق اعلام باربیکن، این مجموعه برای هر گروه، سبک ارتباطگیری، لحن مکالمه، زبان بدنی پروموترها و شیوه انتقال پیام خاص خود را در نظر گرفته است.
گروه اصلی (۱۸ تا ۲۵ سال): گروه پرانرژی، متصل به اجتماع، علاقهمند به تجربههای جدید و برندمحور
گروه ثانویه (۲۵ تا ۳۵ سال): گروه دقیقتر، انتخابگر، متکی بر حس تجربهپذیری و اعتبار برند
رامین آرنگ
برندهای نوشیدنی در خیابانها شکل میگیرند، نه پشت صفحه نمایشهای بزرگ
رامین آرنگ، مدیر مارکتینگ هلدینگ تجارت شرق دررابطهبا این کمپین به دیام برد گفت: «من معتقدم برندهای نوشیدنی در خیابانها و میان مردم شکل میگیرند، نه پشت تلویزیون یا صفحههای بزرگ. به همین دلیل، از زمان لانچ، برند باربیکن را بهعنوان برندی مبتنی بر اکتیویشن معرفی کردیم. در آن زمان، برندهای فعال کمتر بودند و با برگزاری اکتیویشنهای متفاوت توانستیم توجه مخاطبان را جلب و در مدت کوتاهی جایگاه ویژهای در نوشیدنیهای مالت کسب کنیم. بااینحال، طی چهار تا پنج سال اخیر، بهویژه در دوره کرونا، دیگر آن نوع اکتیویشنها را برگزار نکردیم؛ بنابراین، کمپین «کاربیکن» نقطه عطفی بود تا پس از چند سال مجدداً به فضای اکتیویشن بازگردیم. این بازگشت از مجموعه دربندسر آغاز و با پروژه کاربیکن ادامه یافت.»
ساسان قهرمانی
«کاربیکن» بهنوعی خط مقدم تجربهسازی میدانی ما بود
ساسان قهرمانی، مدیر آژانس مارکتینگ VU نیز درباره این کمپین عنوان کرد: «پروژه کاربیکن فقط یک پروژه مستقل نبود؛ بخشی بود از یک ساختار بزرگتر و هماهنگشده از کمپینهای همزمان برند باربیکن، از دیجیتال تا شهری، از اینفلوئنسر مارکتینگ گسترده تا اکتیویشن. طراحی این کمپینها اگرچه بهظاهر مجزا بودند، اما بهواسطهٔ مهندسی قدرتمند مدیران تیم مارکتینگ باربیکن، نقاط اتصال دقیق و جریان ارتباطی پیوستهای میانشان تعریف شد. کاربیکن در این میان، بهنوعی خط مقدم تجربهسازی میدانی ما بود؛ کمپینی که عملکردش تا به اینجا، هم درگیرکنندهتر از پیشبینی ما بوده و هم مسیر را برای اجرای فازهای عمیقتر بازکرده. اینکه در مقیاسی کنترلشده، اینچنین تجربههای خلق شود، برای ما نشانهای روشن از قدرت طراحی و انتخابهای دقیق تاکتیکی بود.»
رزیتا عاشقی
هدف ما در باربیکن نه فقط دیدهشدن، بلکه احساس شدن است
رزیتا عاشقی، مدیر برند باربیکن ایران نیز در گفتوگو با دی ام برد اشاره میکند:«در باربیکن، هدف ما فقط دیده شدن نیست؛ میخواهیم احساس شویم. به همین دلیل در مکانهایی حضور داریم که زندگی جریان دارد، از رویدادهای هنری و فرهنگی گرفته تا گشتوگذارهای شبانه در خیابانها. هر جا شور و تعامل باشد، ما هم آنجا هستیم. باربیکن برای جوانان تجربهای است از انتخاب سبک زندگی، جسارت، خلاقیت و تفاوت. کاربیکن تجسم این روحیه است؛ حرکتی پویا برای خلق خاطره، تولید محتوا و برقراری ارتباطی ماندگار. کاربیکن آغاز تازهای است برای ایجاد ارتباطی زنده و واقعی با جامعه جوان.»
بدون دیدگاه